اصلاح ساختار سازمانی مکاتبات در نرم افزار اتوماسیون اداری دانشگاه
پیرو اهمیت همسان‌سازی ساختار رسمی و ساختار مکاتبات دانشگاه، مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه با انجام ممیزی لازم در این خصوص و مکاتبه با کلیه واحدها،  نسبت به تغیرات مورد نیاز جهت همسان‌سازی اقدام نموده است.
 | تاریخ ارسال: 1400/7/10 |  دفعات مشاهده: 91 بار
راه اندازی سامانه جامع واکسیناسیون دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
سامانه جامع واکسیناسیون دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه به آدرس vaccine.aut.ac.ir راه اندازی شد و جهت بهره برداری در اختیار معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار گرفت.
 | تاریخ ارسال: 1400/7/1 |  دفعات مشاهده: 128 بار
لزوم ثبت نام در سامانه مدیریت شناسه کاربری دانشگاه صنعتی امیرکبیر
پیرو اطلاعیه‌های قبلی مبنی بر لزوم ثبت نام در سامانه مدیریت شناسه کاربری(register.aut.ac.ir)، در صورتی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید امکان حضور در کلاس‌های مجازی را نخواهید داشت. و لازم است با توجه به راهنما هرچه سریعتر در این سامانه ثبت‌نام نموده و نسبت به فعالسازی شناسه دائمی خود اقدام نمایید.
 | تاریخ ارسال: 1400/6/23 |  دفعات مشاهده: 743 بار
ارتقا و به‌روز رسانی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دروس (Courses)
اساتید و دانشجویان گرامی.
سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (کورسز)، به منظور بهره‌گیری از ویژگی های جدید تمرین و آزمون، و همچنین بهبود سرعت، کارایی و امنیت سامانه، به مودل نسخه ۳.۱۱ به روز رسانی شد
 | تاریخ ارسال: 1400/5/27 |  دفعات مشاهده: 265 بار
ارتقای مجدد سامانه بیگبلوی دانشگاه
به اطلاع می‌رساند، در هفته گذشته با تلاش‌های تیم فنی و به‌روزرسانی سرویس‌دهنده‌های بیگبلوی دانشگاه (BBB)، بخش زیادی از مشکلات سامانه به شرح ذیل برطرف شده است
 | تاریخ ارسال: 1400/2/18 |  دفعات مشاهده: 319 بار
تماس با مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه در ایام تعطیلات کرونا
اساتید و دانشجویان گرامی،
با توجه به تعطیلی دانشگاه، مرکز  فناوری اطلاعات دانشگاه از طریق ایمیل زیر پاسخگوی کاربران گرامی خواهد بود...
 | تاریخ ارسال: 1400/1/21 |  دفعات مشاهده: 447 بار
جزئیات ارتقاء سامانه بیگ بلو باتن دانشگاه (آموزش مجازی)
با تلاش همکاران تیم بیگ‌‌بلوی‌باتن دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بهبودهای متنوعی در بخش‌های ظاهری و همچنین زیرساخت فنی سامانه بیگ‌‌بلوی‌باتن دانشگاه صورت گرفته که در این فرآیند تعدادی قابلیت جدید به سامانه افزوده شده، همچنین تعدادی از مشکلات پیشین مرتفع و بخشی از زیر سیستم‌های مورد استفاده ارتقاء و بهبود عملکرد داشته‌اند.
 | تاریخ ارسال: 1400/1/16 |  دفعات مشاهده: 442 بار
ارتقای سامانه آموزش مجازی نیما
با تلاش‌های فراوان تیم سامانه نیما در ایام تعطیلات نوروز، سامانه جدید آموزش مجازی نیما ارتقا یافته است.
 | تاریخ ارسال: 1400/1/14 |  دفعات مشاهده: 422 بار
به‌روزرسانی و لینک سامانه رفاهی (بیمه تکمیلی) به سامانه حقوق و دستمزد
با پایان قرارداد بیمه تکمیلی دانشگاه (بیمه دانا) و آغاز بیمه تکمیلی جدید(بیمه ایران) اطلاعات بیمه‌شدگان با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و واحد رفاهی ویرایش و به‌روزرسانی شد. طی این فرآیند، اطلاعات شاغلین جهت پیاده‌سازی بیمه تکمیلی در سال جدید به بیمه تکمیلی سامانه اتوماسیون اداری منتقل شده و لینک آن به سامانه حقوق ودستمزد دانشگاه از دی ماه سال جاری برقرار شد .
 | تاریخ ارسال: 1399/12/9 |  دفعات مشاهده: 401 بار
آخرین مهلت ثبت‌نام دریافت بسته‌های اینترنت رایگان دانشجویان
به اطلاع می‌رساند آخرین مهلت ثبت‌نام جهت دریافت بسته‌های اینترنت ۶۰ گیگابایتی اینترنت «رایگان» برای دانشجویان، تا ساعت ۲۴ شنبه ۹ اسفندماه است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود...
 | تاریخ ارسال: 1399/12/9 |  دفعات مشاهده: 403 بار
به‌روز رسانی  اطلاعات اعضای محترم هیات علمی دانشگاه در سامانه " HES" وزارت علوم
با توجه به اینکه تصمیم‌گیری‌های کلان از جمله تخصیص بودجه جهت توسعه، نظارت و ارزیابی، ایجاد رشته، گرایش و مقطع  هر ساله در وزارت علوم برمبنای اطلاعات دانشگاه‌ها در سامانه "HES" می باشد، به‌روزرسانی اطلاعات در این سامانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
 | تاریخ ارسال: 1399/12/9 |  دفعات مشاهده: 470 بار
اینترنت رایگان دانشجویی
به اطلاع کلیه دانشجویان محترم می‌رساند که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، و پیگیری صورت گرفته توسط مدیران دانشگاه، بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت رایگان دانشجویی در قالب بسته‌های اینترنتی در دو نوع اینترنت همراه و اینترنت ثابت، بصورت رایگان اهدا می‌گردد...
 | تاریخ ارسال: 1399/12/1 |  دفعات مشاهده: 526 بار
گزارش عملیات ارتقاء سرورهای بیگ بلو باتن
در ارتقای سرورهای بیگ بلو باتن دانشگاه قابلیت‌های جدیدی به سامانه افزوده شده و تعدادی از مشکلات پیشین مرتفع شده است. این ارتقا علاوه بر بهبود عملکرد منجر به امکان برگزاری جلسات با تعداد نفرات بالا در سامانه شده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/11/21 |  دفعات مشاهده: 451 بار
دسترسی به فایل‌ها و گزارشات دروس در سامانه جدید آزمایشی نیما
اساتید و دانشجویان گرامی،
با سلام و آرزوی سلامتی

برای دسترسی به ‌فایل‌ها و گزارش‌های سامانه نیما بدون نیاز به فلش‌پلیر می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سامانه جدید آزمایشی نیما شوید...
 | تاریخ ارسال: 1399/10/27 |  دفعات مشاهده: 617 بار
راه اندازی سامانه Bluemeet جهت برگزاری  وبینار و جلسات آموزش مجازی
سامانه Bluemeet یکی از پروژه های فعال است که در شرایط فعلی و باتوجه به شیوع اپیدمی کرونا برای برگزاری وبینار  و جلسات آموزش مجازی توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/24 |  دفعات مشاهده: 583 بار
گزارش فعالیت‌های به‌روزرسانی وب‌سایت‌های دانشگاه
از اواخر سال ۹۶ وب‌سایت جدید دانشگاه با تکنولوژی به‌روز و متفاوت و همچنین با درنظر گرفتن تغییرات ساختار سازمانی دانشگاه از جمله ایجاد پردیس‌ها، تغییراتی در دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و غیره، بر اساس ساختار سازمانی جدید، توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی شد.
درفاز بعدی پس از  افتتاح وب‌سایت دانشگاه، پروژه به‌روزرسانی و ساماندهی وب‌سایت‌های دانشکده‌ها، واحدهای اقماری، معاونت‌ها و برخی حوزه‌های ستادی در دستور کار مرکز قرار گرفت. جهت انتقال به زیرساخت جدید، پنل‌های اختصاصی هر واحد ایجاد شده دراختیار واحدها قرارگرفت و همکاری لازم جهت راه‌اندازی با کلیه واحدها انجام شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/14 |  دفعات مشاهده: 475 بار
راه اندازی سامانه متمرکز احراز هویت کاربران
با توجه به تعدد سامانه‌های دانشگاه و صدور شناسه‌های کاربری مختلف برای ورود به هرسامانه، جهت یکپارچه‌سازی و مدیریت حساب‌های کاربران، همچنین ورود به سامانه‌های مختلف  از طریق یک درگاه واحد، مرکز فناوری اطلاعات اقدام به راه‌اندازی سامانه متمرکز احراز هویت SSO (Single Sign On) کرده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/9 |  دفعات مشاهده: 573 بار
راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی بیگ بلوباتن
از ابتدای سال تحصیلی جدید، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با راه اندازی سیستم آموزش مجازی بیگ‌بلوباتن و ترکیب‌آن با سامانه‌های آموزشی مدیریت محتوای دروس- مودل ( courses.aut.ac.ir ) مفتخر است که روزانه به بیش از ۳۵۰۰ نفر خدمات آموزش مجازی خود را ارائه دهد.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/7 |  دفعات مشاهده: 567 بار
افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه  از اول آذر ماه
محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اپیدمی کرونا و عدم برگزاری همایش‌ها و جلسات حضوری، باعث شده استقبال از سامانه‌های جلسات غیرحضوری و سایر پلتفرم‌های مجازی مرکز افزایش یابد. جهت افزایش کیفیت این سرویس‌ها و جلوگیری از اختلال در آموزش‌های الکترونیکی، از اول آذرماه اینترنت دانشگاه به میزان Mbps ۱۰۰ افزایش پهنای باند صورت گرفت.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/3 |  دفعات مشاهده: 504 بار
برگزاری رویداد بین‌المللی بر روی بستر سامانه میتینگ۲
کارگاهی با موضوع International Computational Biology Workshop of the Amirkabir University of Technology به ‌درخواست دانشکده ریاضی وعلوم کامپیوتر از ۱۹ تا ۲۱ آذرماه، با تعداد ۲۳۵ شرکت‌کننده بر بستر سامانه میتنگ۲ که به‌تازگی توسط مرکز بهره‌بردای شده، برگزار شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/2 |  دفعات مشاهده: 482 بار
انتقال سامانه اعتبار گرنت اساتید به پورتال آموزشی و پژوهشی
سامانه‌ای تحت عنوان سامانه گرنت اساتید در گذشته به‌صورت مجزا، فرآیند درخواست اعتبار پژوهشی اساتید را اجرایی می‌ساخت که به دلیل  عدم اتصال به هسته اصلی اطلاعات و مشکلات ناشی از آن، پیشنهاد پیاده‌سازی مجدد آن در پورتال دانشگاه مطرح گردید و اقدامات لازم در راستای پیاده‌سازی آن و ارائه نسخه اولیه صورت پذیرفت. در فاز بعدی با دریافت بازخوردها، نسخه کامل‌تر شده‌ی آن ارائه و راه‌اندازی شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/10/1 |  دفعات مشاهده: 623 بار
ارائه خدمات میزبانی وب توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
میزبانی وب (Web Hosting) شامل در اختیار گذاشتن فضا جهت انتشار وب سایت‌های مختلف دانشگاه در اینترنت است. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سال‌هاست سرویس میزبانی وب با زیردامنه‌های تحت نام دامنه دانشگاه (aut.ac.ir) را ارائه و پشتیبانی می‌کند.
 | تاریخ ارسال: 1399/9/29 |  دفعات مشاهده: 468 بار
برخی اقدامات انجام شده در  بخش دیتاسنتر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
از سال ۹۵ با مطرح شدن بحث تمرکز داده‌ها و همزمان استقرار یک دستگاه استوریج، در دیتاسنتر دانشگاه تغییر و تحول کلی بوجود آمد و تا به امروز با توجه به رشد سریع تعداد سرویسهای ارائه شده توسط مرکز توسعه سخت‌افزاری به صورت پیوسته صورت گرفته است.
 | تاریخ ارسال: 1399/9/26 |  دفعات مشاهده: 497 بار
برخی فعالیت‌های  انجام شده جهت ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان ورودی جدید در همه مقاطع
امکان دریافت مدارک و اخذ تعهدنامه‌ها به‌صورت الکترونیکی از  سال‌های قبل در پورتال فراهم‌شده بود. اما سایر مراحل ثبت‌نام با مراجعه دانشجو به دانشگاه تکمیل می‌شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/9/24 |  دفعات مشاهده: 474 بار
برخی اقدامات انجام شده در بخش اطلاع رسانی و ارتباطات
با شیوع کرونا و لزوم بحث پشتیبانی، پاسخگویی و راهنمایی سامانه‌های آموزش الکترونیک دانشگاه، شماره تلفن‌هایی با امکانات ویژه به مرکز پشتیبانی سامانه‌های الکترونیک دانشگاه تخصیص یافت. همچنین با پیگیری‌های انجام شده امکان دایورت تلفن‌های دفاتر معاونین دانشگاه در ایام تعطیلی و دورکاری فراهم شده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/9/19 |  دفعات مشاهده: 484 بار
راه اندازی سامانه‌‌ی ویژه «ورودی‌های جدید مقطع کارشناسی»
هر سال ثبت نام  و استقبال از نودانشجویان مقطع کارشناسی،  طی مراسم با شکوه و ویژه‌ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌گردید. با توجه به شرایط و محدودیتهای مربوط به شیوع ویروس کرونا، همچنین با توجه به دغدغه‌ی مدیریت دانشگاه در حفظ سلامتی دانشجویان و خانواده‌های محترم ایشان، امسال کلیه فرآیند ( آشنایی با دانشگاه، ثبت نام، انتخاب واحد و ..)  به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/8/25 |  دفعات مشاهده: 479 بار
راه اندازی دومین سامانه جلسات آنلاین(meeting۲)
در پی شیوع کرونا و شرایط نامناسب جهت برگزاری تجمعات، به ‌نظر می‌رسید که وجود یک سامانه‌ی ارتباطی بتواند تاحدی خلاء ارتباطات حضوری را جبران کند، بنابراین مرکزفناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بر آن شد که بستر لازم برای حفظ ارتباطات در شرایط فعلی را محقق سازد،
 | تاریخ ارسال: 1399/9/17 |  دفعات مشاهده: 532 بار
افزایش ظرفیت پست الکترونیک اساتید محترم دانشگاه
با توجه به افزایش استفاده اساتید محترم از پست الکترونیک دانشگاه، ظرفیت پست‌الکترونیکی اساتید از ۵ گیگابایت  به ۸ گیگابایت ارتقا یافت. این افزایش با توجه به محدودیت‌های سخت‌افزاری و امکانات پشتیبان‌گیری در نظرگرفته شده است. امید است با تامین و افزایش ظرفیت منابع موجود، در آینده مجددا ارتقا انجام شود.
 | تاریخ ارسال: 1399/5/4 |  دفعات مشاهده: 580 بار
انجام پروژه بازسازی و بهبود بستر فیزیکی زیرساخت شبکه‌ی دانشگاه
ارتباط اصلی شبکه‌ی ۱۰ دانشکده شامل دانشکده‌های کامپیوتر، ریاضی، هوافضا، برق، مکانیک، کشتی‌سازی، مهندسی پزشکی، نساجی،  نفت، مواد و همچنین مراکز روابط عمومی و خوابگاه شهید مرادی با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق فیبر قدیمی و ایستگاه‌های فرعی برقرار می‌شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/6/22 |  دفعات مشاهده: 649 بار
فعال سازی "بازیابی شناسه و رمز عبور ایمیل و اینترنت از طریق شماره همراه" در سامانه مدیریت حساب کاربری دانشگاه
جهت افزایش خدمات غیرحضوری به کاربران گرامی، بخش بازیابی شناسه و رمز عبور( مختص ایمیل و اینترنت دانشگاه ) از طریق تلفن همراه، در سامانه مدیریت حساب کاربری به آدرس https://id.aut.ac.ir  توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/4/21 |  دفعات مشاهده: 3264 بار
ارتقا و به‌روز رسانی سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دروس (Courses)
با توجه به برگزاری آزمون های برخط پایان ترم دانشگاه از طریق سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی دروس Courses.aut.ac.ir، ارتقا و به‌روز رسانی این سامانه توسط مرکز  فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه انجام شد. لازم به ذکر است استفاده از معماری توزیع شده و افزایش تعداد سرویس دهنده ها، همچنین ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری سامانه و  انجام تست بار جهت ارزیابی، منجر به بهبود کیفیت سرویس این سامانه شده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/4/16 |  دفعات مشاهده: 1117 بار
ارتقا و به روز رسانی سرویس میزبانی وب دانشگاه
در حال حاضر مرکز فناوری اطلاعات از سرویس میزبانی وب (Web Hosting )     تحت سیستم عامل های ویندوز و لینوکس استفاده می‌کند. با توجه به اهمیت این سرویس و به منظور بهینه سازی، ارتقا و به روز رسانی سخت افزاری و نرم افزاری سرویس میزبانی وب، توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات  انجام پذیرفت.  لازم به ذکر است این ارتقا در جهت افزایش و بهبود سرعت، کیفیت و امنیت سایت‌های هاست شده روی این سامانه می باشد
 | تاریخ ارسال: 1399/4/10 |  دفعات مشاهده: 788 بار
ارتقای پهنای باند و زیرساخت شبکه خوابگاه شهید کشاورز
با توجه به بعد مسافت خوابگاه شهید کشاورز تا دانشگاه ( به صورت مستقیم بیش از سیزده کیلومتر) ، اتصال شبکه این خوابگاه (با حدود سیصد دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری) به شبکه داخلی دانشگاه  در گذشته از طریق اینترانت برقرار شده بود.  مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن بررسی وضع موجود و راه حل های پیش رو،  به دنبال ایجاد بستر مناسب با پهنای باند بیشتر و افزایش کیفیت جهت اتصال این خوابگاه موفق شد پهنای باند 90 Mbps را با حفظ کیفیت مطلوب  به مقدار 155 Mbps افزایش داده و هزینه ها را نیز به مقدار یک هشتم کاهش دهد .
 | تاریخ ارسال: 1399/3/27 |  دفعات مشاهده: 1073 بار
راه‌اندازی سامانه رزومه اساتید
در راستای حضور برجسته دانشگاه در فضای مجازی و منعکس نمودن شایسته فعالیت‌های علمی/پژوهشی دانشگاه، بخش رزومه اساتید در وب‌سایت جدید دانشگاه راه‌اندازی شده است.
 | تاریخ ارسال: 1399/3/20 |  دفعات مشاهده: 820 بار
راه اندازی سامانه مدیریت رویداد و اطلاعات امنیتی(SIEM)
روزانه میلیون‌ها هشدار امنیتی و رخداد توسط تجهیزات سخت افزاری، شبکه‌ای، امنیتی و سامانه‌های مختلف نرم افزاری تولید می‌شوند. حجم بسیار بالا و تنوع قالب های تولید رخدادها  باعث شده است که بررسی دقیق، تحلیل و  ارزیابی آنها به‌صورت انسانی کاری بسیار پرزحمت، پرهزینه و معمولا غیرممکن باشد.
 | تاریخ ارسال: 1399/3/11 |  دفعات مشاهده: 1311 بار
راه اندازی نسخه عربی وب سایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر
نسخه عربی وب سایت دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط مرکز فناوری اطلاعات با همکاری  معاونت اموربین الملل دانشگاه راه اندازی شد. هدف از ایجاد نسخه عربی وب سایت دانشگاه، افزایش تعاملات بین المللی، آشنایی دانشجویان عرب زبان با نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه ، ارائه اخبار و اطلاعیه های مهم برای داوطلبین عرب زبان می باشد.
 | تاریخ ارسال: 1399/3/7 |  دفعات مشاهده: 796 بار
قرنطینه ایمیل های مشکوک در سامانه مدیریت پست الکترونیک دانشگاه
جهت بهبود مکانیزم‌های امنیتی سامانه مدیریت پست الکترونیک دانشگاه، امکانی فراهم شده است که ایمیل های مشکوک در این سامانه قرنطینه شده و به صورت روزانه به کاربرانی که ایمیل قرنطینه شده دارند گزارش ارسال می گردد.
 | تاریخ ارسال: 1399/2/29 |  دفعات مشاهده: 1184 بار
تجهیز مرکز داده دانشگاه به دو سرویس دهنده قدرتمند HP از سری G۱۰
به منظور بهینه سازی سرویس دهی کلاس های برخط(LMS)  و سامانه جلسات غیر حضوری (meetings) دو دستگاه سرور جدید HP در فروردین ماه ۱۳۹۹ به مرکز داده دانشگاه اضافه شده و با بهره گیری از به‌روزترین مدل های پیکربندی در مدار یکپارچۀ سرویس های مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد بهره برداری قرار گرفت.
 | تاریخ ارسال: 1399/2/23 |  دفعات مشاهده: 1336 بار
رایگان شدن تعرفه اینترنت همراه اول به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه
به اطلاع می‌رساند، علاوه بر تعرفه اینترنت ایرانسل، تعرفه اینترنت همراه اول نیز به کلیه سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه رایگان شد. در این راستا از مدیران محترم وزارت علوم، وزارت ICT، همراه اول و ایرانسل که برای فراهم آوردن این تسهیلات همکاری نمودند، صمیمانه سپاسگزاری می نماییم.
 | تاریخ ارسال: 1399/2/14 |  دفعات مشاهده: 1366 بار
رایگان شدن تعرفه اینترنت ایرانسل به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه
دانشجویان و اساتید گرامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به اطلاع می‌رساند با پیگیری‌های صورت‌گرفته از هفته گذشته، تعرفه اینترنت ایرانسل به سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه (LMS و Courses) رایگان می‌باشد. در حال پیگیری برای رایگان شدن تعرفه سایر اپراتورها و تامین کنندگان اینترنت هستیم.

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه
 | تاریخ ارسال: 1399/2/10 |  دفعات مشاهده: 1815 بار
راه‌اندازی سامانه مدیریت یادگیری دروس برای دروس حضوری دانشگاه
به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان گرامی می‌رساند «سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی ویژه دروس حضوری» از آبان ۹۸ توسط مرکز  فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده و برای بهره‌برداری در اختیار مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه قرار گرفته است. کلیه دروس دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه از ترم جاری که اطلاعات آنها در پرتال دانشگاه وجود دارند، به همراه لیست دانشجویان در این سامانه ثبت شده اند...
 | تاریخ ارسال: 1398/8/19 |  دفعات مشاهده: 1133 بار
راه اندازی سامانه ثبت درخواست مهمانسرا ومعرفی نامه وام ها در اتوماسیون اداری دانشگاه
راه‌اندازی سامانه های امور اداری دانشگاه،‌ نرم افزارهای مهمانسرا و معرفی نامه وام‌ها از مجموعه نرم افزارهای رفاهی دیدگاه، با همکاری معاونت محترم توسعه و مدیریت منابع  دانشگاه و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و اداره رفاه دانشگاه به منظور  ارائه خدمات  بهتر و همچنین رضایت‌‌مندی همکاران، از روز سه‌شنبه  ۰۵/۰۹/۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقرار یافت.
 | تاریخ ارسال: 1398/9/6 |  دفعات مشاهده: 1265 بار
برگزاری جلسه آموزشی سامانه Meeting
پیرو راه اندازی سامانه برگزاری جلسات غیرحضوری https://meetings.aut.ac.ir،  اولین جلسه آموزشی مدیران سامانه، در روز پنجشنبه مورخ ۲۸/۱/۹۹  به صورت غیر حضوری و از طریق همین سامانه برگزار شد.
 | تاریخ ارسال: 1399/1/30 |  دفعات مشاهده: 2587 بار
راه اندازی سامانه جلسات Online
پیرو شرایط بوجود آمده برای پیشبرد فعالیت‌های دانشگاه از سوی دیگر، برگزاری جلسات، دفاعیه ها و غیره اجتناب ناپذیرخواهد بود، و از این رو مرکز فناوری اطاعات و ارتباطات در راستای ارائه برگزاری جلسات غیرحضوری، سامانه ویدئو کنفرانس https://meetings.aut.ac.ir را راه اندازی نموده است. باتوجه به اینکه امکان تعریف سطوح دسترسی مختلف در این سامانه وجود دارد، فرآیند استفاده از سامانه به صورت زیر خواهد بود.
 | تاریخ ارسال: 1399/1/25 |  دفعات مشاهده: 1541 بار
هشدار در مورد به روز رسانی سیستم عامل
با توجه به اهمیت حفاظت از داده‌های اداری/مالی/آموزشی دانشگاه از یک سو و همچنین گسترش روزافزون بدافزارها و باج افزارها در سطح اینترنت، ارتقای امنیت سیستم‌های کاربران گرامی از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است.
 | تاریخ ارسال: 1398/10/15 |  دفعات مشاهده: 1132 بار
راه‌اندازی میزخدمت الکترونیک در دانشگاه
به منظور ارائه خدمات به‌موقع، سریع و آسان به ارباب‌رجوع و همچنین ارتقاء رضایت‌‌مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و کاهش مراجعه حضوری ارباب‌رجوع، “میز خدمت الکترونیک” توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استقرار یافت.
 | تاریخ ارسال: 1398/8/14 |  دفعات مشاهده: 1113 بار
اطلاع دهی و ارسال هرزنامه‌های دریافتی به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
حجم زیادی از هرزنامه‌ها (SPAM) توسط فایروال دانشگاه شناسایی شده و به صورت خودکار در فولدر Spam کاربران قرار می‌گیرد. با این حال برخی از هرزنامه‌ها وارد فولدر Inbox کاربران می‌شود که می‌تواند بالقوه باعث آسیب های امنیتی برای کاربران شود.
 | تاریخ ارسال: 1399/1/18 |  دفعات مشاهده: 1172 بار
نوآوری گوگل و حل مشکل نیویورک تایمز
کسانی که به حوزه های مربوط به دنیای مجازی و رسانه های اجتماعی و به ویژه کسب و کارهای پیرامون آن علاقمندند و اخبار آن را به دقت دنبال می کنند، به طور قطع بارها با این پرسش مواجه شده اند که دقیقاً منبع ارزش آفرینی کسب و کارهای این حوزه از تکنولوژی کجاست و مدل کسب و کار (Business Model) آنها چگونه قادر به خلق چنین ارزش مادی و معنوی هنگفتی شده است؟ یا روشنتر بیان کنم
 | تاریخ ارسال: 1397/9/26 |  دفعات مشاهده: 1196 بار
سرویس متاسرچ چیست؟

انفجار اطلاعات در کنار ورود کسب‌وکارها به فضای اینترنت باعث شده تا نیاز برای وجود سرویس‌هایی به‌منظور فیلتر و مقایسه‌ی داده‌ها ایجاد شود؛ نیازی که توسط موتور جستجوی متا یا متاسرچ پاسخ داده شد.

 | تاریخ ارسال: 1397/9/12 |  دفعات مشاهده: 1110 بار
چگونه ردیابی گوگل را متوقف کنیم؟
گوگل برای بهبود نتایج جستجوی خود، همواره در حال دخیره کردن اطلاعات شماست. مثلا گوگل می‌داند علایق اصلی شما چیست! برای فهمیدن علایقتان با ما همراه باشید!
 | تاریخ ارسال: 1397/9/12 |  دفعات مشاهده: 1157 بار
بازدید محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطّلاعات از برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطّلاعات از برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.
 | تاریخ ارسال: 1397/9/11 |  دفعات مشاهده: 1156 بار