کاربر جهت ورود به اینترنت ، صفحه https://internet.aut.ac.ir ظاهر نمیشود و قادر به ورود به اینترنت نیست . چه مواردی باید بررسی شود ؟
نخستین مسالهای که باید چک شود ، تاریخ سیستمعامل میباشد و حتماً میبایست به نحو صحیح تنظیم شده باشد. اگر تاریخ دستگاه درست نباشد جهت ورود به اینترنت با خطایSSL مطابق تصویر زیر که در مرورگرهای مختلف ، پیام خطا متفاوت خواهد بود مواجه میشوید .

نکته مهم : در صورتی که تاریخ سیستم صحیح بود و در نوار آدرس و در کنار نشانی https://internet.aut.ac.ir قفل سبز رنگ مشاهده نشد، از درج شناسه و کلمه عبور خودداری فرمایید .
در صورت عدم مشاهده صفحه لاگین اینترنت مساله دیگری که میبایست بررسی شود عدم وجود پراکسی در Internet explore میباشد. بدین منظور Internet explore را بازکرده و سپس در مسیر tools و Internet Options و سپس connection و LAN settings هیچ check box (کادر انتخابی) نباید فعال باشد.
صفحه لاگین اینترنت مشاهده نمی شود . چه اقداماتی باید انجام گردد ؟
در مرحله نخست تاریخ دستگاه میبایست بررسی گردد و در مرحله بعدی عدم وجود پراکسی در تنظیمات مرورگر می باشد . برای تست عدم وجود پراکسی اینترنت اکسپلورر را باز کرده و سپس وارد Internet option می شویم. در کادر محاوره ای connections روی Lan settings کلیک می کنیم . در پنجره ظاهر شده هیچ مربع تیک خورده ای نباید فعال باشد .
با بررسی این مراحل اگر باز هم صفحه لاگین مشاهده نشد به مسئول شبکه واحد خود جهت بررسی دقیق تر مراجعه نمایید.
در مرورگر هیچ صفحه های مشاهده نمی شود . چه اقدامات اولیه ای می توان انجام داد؟
مهمترین مساله عدم وجود پراکسی در اینترنت اکسپلورر می باشد . برای تست عدم وجود پراکسی اینترنت اکسپلورر را باز کرده و سپس وارد Internet option میشویم. در کادر محاوره ای connections روی Lan settings کلیک می کنیم . در پنجره ظاهر شده هیچ مربع تیک خورده ای نباید فعال باشد .
با این تست اولیه اگر باز هم مشکل مشاهده شد ، به مسئول سایت واحد خود مراجعه نمایید .
دفعات مشاهده: 4479 بار |
دفعات چاپ: 239 بار |
دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر