عملیات ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری پست الکترونیکی دانشگاه

 | تاریخ ارسال: 1402/4/6 | 
به اطلاع می‌رساند به دلیل عملیات ارتقاء نرم افزاری و سخت افزاری پست الکترونیکی دانشگاه، از روز شنبه، ۳ تیر ۱۴۰۲، پست الکترونیکی دانشگاه  در سرور جدید بارگذاری شد، خواهشمند است در این فرآیند مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات را در این امر همراهی فرمایید. لطفا به نکات بسیار مهم زیر توجه فرمایید:
۱-مهمترین توصیه مرکز فاوا به شما همواره این است که هیچ گاه و به هیچ عنوان کلمه عبور خود را در هیچ متن ایمیل و یا صفحه ناشناسی وارد نکنید. مرکز فاوا نیز هیچ گاه از شما تقاضای ارسال کلمه عبور نخواهد کرد. در هنگام ورود کلمه عبور، به تنها آدرس  ایمیل دانشگاه
https://webmail.aut.ac.ir/
توجه نموده و در سایر دامنه های جعلی به هیچ عنوان کلمه عبور خود را وارد ننمایید.
۲-در زمان مهاجرت که در فوق اشاره شد، در اولین ورود  به پست الکترونیکی خود  به صورت کاملا خودکار، کلیه اطلاعات از سرور قدیمی به سرور جدید منتقل خواهد شد و لازم نیست شما هیچ کاری انجام دهید.
۳-متناسب با میزان فضای استفاده شده پست الکترونیکی شما در سرور قدیمی، روند انتقال طول خواهد کشید و لذا صبور باشید. این زمان می تواند بین چند دقیقه تا بیشتر از یک ساعت هم باشد.
۴-در زمان مهاجرت، کلیه اطلاعات مربوط به پست الکترونیکی کاربر در تمامی پوشه ها به سرور جدید منتقل خواهد شد
۵-توصیه اکید می شود که در اولین لاگین پس از زمان مهاجرت، سعی شود از بستر شبکه مطمئن و پایدار استفاده شود. لذا اگر امکان دارد اولین لاگین خود پس از مهاجرت را در زمانی  که در دانشگاه حضور دارید، انجام دهید.
۶-لطفا از گوشی تلفن همراه جهت اولین لاگین پس از زمان مهاجرت استفاده نشود.
۷-در صورتی که دیتای شما زیاد باشد محتمل می باشد که شما با صفحه ذیل مواجه شوید، ضمن تشکر از صبر و شکیبایی شما ،خواهشمند است منتظر بمانید تا عمل فرآیند انتقال به اتمام برسد.این فرآیند احتمال دارد در بعضی از کاربران حدود چند ساعت طول بکشد.
۸-در کاربرانی که تعداد ایمیل بیشتر دارند ، پیشنهاد می شود لاگین صورت گیرد،و در طول جابجایی دیتا از سرور قدیمی به سرور جدید به کارهای دیگر اقدام فرمایید
 .
۹-محتمل است در کاربرانی که دیتای زیادی دارند بعد از لاگین ، صفحه به صورت ثابت باقی بماند اگر بعد از مدت زمانی طولانی (یک ساعت)، فرایند خاتمه پیدا نکرد، کافی است با بروزرسانی صفحه از حالت یاد شده خارج بشوید. با احتمال بالای ۹۰% شما به سرور جدید منتقل شده اید. در غیر این صورت مجددا فرآیند مهاجرت شما به صورت خودکار انجام می شود.
۱۰-اگر به هر علتی در طول فرایند قطعی شکبه رخ دهد ، مجددا می توانید عملیات لاگین را شروع بفرمایید. هیچ مشکلی برای داده های شما قابل تصور نیست و دچار استرس نشوید.
۱۱-در صورت هر گونه مشکل در امر Migration  با ارسال ایمیل به ادرس mailaut.ac.ir  با موضوع Migration:”user”  مشکل بوجود آمده را اعلام بفرمایید. ما پشتیبان شما خواهیم بود و برای شما نیز مشکلی پیش نخواهد آمد.
۱۲- دوران گذار از سرور قدیم به سرور جدید ایمیل تا چهارشنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۲ فعال خواهد بود. بعد از تاریخ فوق سرور پست الکترونیکی قدیمی از مدار خارج خواهد شد و امکان بازیابی و Migration وجود ندارد. هرگونه مسئولیت در این خصوص صرفا بر عهده کاربران ایمیل است و مرکز فاوا هیچ گونه مسئولیتی در قبال سرور قدیم پس از این تاریخ نخواهد داشت و کلیه اطلاعات سرور قدیم حذف خواهند شد.
۱۳-مجددا تاکید می گردد به هیچ عنوان کلمه عبور خود را در هیچ لینکی که مطمئن نمی باشید وارد نفرمایید. مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه یا هیچ یک از نهادهای رسمی دانشگاه، به هیچ عنوان ایمیلی که از کاربر درخواست کلمه عبور نماید، ارسال نخواهند کرد. در صورت مشاهده به هیچ عنوان به این امر اقدام نفرمایید.

 
پیشاپیش از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2116 بار   |   دفعات چاپ: 96 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر